V Skupnosti vrtcev Slovenije z veliko zaskrbljenostjo spremljamo težnje po združevanju vrtcev v večje centralizirane enote, kot se to dogaja v Ljubljani, se širi v Maribor in grozi, da bo postalo praksa po vsej Sloveniji. Pristop združevanja samostojnih vrtcev z namenom reorganiziranja predšolske vzgoje in izobraževanja nasprotuje temeljnemu prepričanju in strokovnim izhodiščem, da je kakovost predšolske vzgoje tesno povezana z avtonomijo, prilagodljivostjo in povezanostjo posameznega vrtca z njegovo lokalno skupnostjo. Zato enotno stojimo proti načrtom, ki bi lahko ogrozili te vrednote.

Stališče, ki ga zagovarjamo, temelji na več ključnih argumentih. Najprej izpostavljamo pomen avtonomije ravnateljev in strokovnjakov v vrtcih kot osrednji element za spodbujanje inovativnosti in prilagodljivosti pedagoške prakse, ki sta nujno potrebni za zadovoljevanje raznolikih in individualiziranih potreb otrok. Z združevanjem vrtcev v večje enote se pojavlja tudi tveganje za oteženo načrtovanje in izvajanje profesionalnega razvoja zaposlenih, ki je osnova za vzdrževanje in nadgradnjo visokokakovostne predšolske vzgoje in izobraževanja. Centralizirano upravljanje prav tako lahko privede do odločitev, ki so odmaknjene od realnih potreb na terenu, kar bi oslabilo povezavo med vrtci in skupnostmi, kjer delujejo.

Poudarjamo, da morajo biti vse spremembe v sistemu predšolske vzgoje rezultat širokega dialoga in sodelovanja med vsemi deležniki: ravnatelji, strokovnimi delavci, starši, lokalnimi skupnostmi, pristojnimi državnimi institucijami in strokovnjaki. Le tako lahko zagotovimo, da so odločitve sprejete na osnovi celovitega razumevanja potreb otrok in v njihovem najboljšem interesu. Verjamemo, da je ključ do uspešne prihodnosti predšolske vzgoje v Sloveniji v iskanju rešitev, ki spoštujejo avtonomijo, prilagodljivost in strokovno integriteto vrtcev.

V Skupnosti vrtcev Slovenije smo močno zavezani k zagotavljanju optimalnih pogojev za vzgojo in izobraževanje predšolskih otrok z osnovnim poslanstvom zagotavljati visokokakovosten, pravičen in vsem otrokom dostopen vzgojno-izobraževalni sistem, ki skozi ustrezno organizirano predšolsko vzgojo spodbuja celostni razvoj, učenje in dobrobit vsakega otroka. Tako v Skupnosti vrtcev Slovenije ponovno pozivamo k tehtnemu razmisleku o potrebi po sistemskih spremembah in iskanju poti naprej, ki bodo v največji možni meri spoštovale temeljne vrednote in načela predšolske vzgoje in izobraževanja, v ospredje pa namesto finančnih interesov postavile PREDŠOLSKEGA OTROKA.

Prepričani smo, da lahko le s skupnimi prizadevanji in s spoštovanjem do raznolikosti potreb in izkušenj oblikujemo vzgojno-izobraževalno okolje, ki bo večplastno odgovarjalo potrebam in interesom predšolskih otrok. V Skupnosti vrtcev Slovenije smo pripravljeni sodelovati in prispevati k razvoju takšnih organizacijskih rešitev, ki bodo otrokom zagotavljale najboljše možno okolje za njihov optimalni razvoj.

Vabimo vse deležnike, da se pridružijo temu pomembnemu dialogu in poiščejo poti sodelovanja za iskanje najboljših organizacijskih rešitev, ki pa bodo najprej sledile cilju zagotavljanja dobrobiti otrok. Le s skupnimi močmi in odgovornim pristopom lahko zagotovimo, da bo predšolska vzgoja v Sloveniji še naprej predstavljala temelj za uspešno in uresničujočo prihodnost naše družbe.

Predsednica Skupnosti vrtcev Slovenije: Silvija Komočar

Prenesite originalen dokument

Poglejte si ostale prispevke

Preberite več
Prijavite se na novice

Prijavite se na naše spletne novice in bodite obveščeni o aktualnih dogajanjih.

Prijava